هیچ کس از کشف حجاب راضی نیست | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 15:03

هیچ کس از کشف حجاب راضی نیست

شماره: 23087
Aa Aa

همه در مقابل کسانی که می‌خواهند نظام اسلامی را از بین ببرند آتش به اختیار هستند| در گیلان افرادی با مشکل خانوادگی، روانی و مشکلات دیگر در خیابان یا در انظار جمعیت مسلمان و بچه‌های متدین و ارزشی کشف حجاب می‌کنند.

فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان؛
هیچ کس از کشف حجاب راضی نیست

فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت:

نگاه کلان مجموعه عوامل نیروی انتظامی، نیرو‌های سپاه و بسیج، ادارات، استانداری و... این است که عوامل اصلی ناهنجاری‌ها اندک هستند و آن‌ها را رصد می‌کنند.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفتگو با جماران ادامه داد:

به همه دوستان عرض کرده‌ایم که افرادی که با نظام معاندت دارند و اندک هستند را ردیابی و شناسایی کنند. عوامل دشمن که نظام اسلامی را به چالش می کشند قلوب مردم عزیز ما را جریحه‌دار می کنند.

وی گفت:

کسانی که کشف حجاب می‌کنند چند گروه هستند:

گروه اول معاندان نظام اسلامی هستند. از روز نخست پیروزی انقلاب عده‌ای معاند هستند که شامل بهائی‌ها، سطنت‌طلبان و مخالفان و معاندان نظام می‌شوند. برای گروه اول باید جریمه مقرر گردد و اگر برخورد‌های آن‌ها منجر شود به این‌که به جنگ نظام بیایند قانون و احکام خاص خود را طلب می‌کند. برای این‌ها جریمه‌ها باید بازدارنده باشد و معاندان احساس و باور کنند که نظام اسلامی در دفاع از حدود و ثغور خود سخت ایستاده و اصول خود را حفظ می‌کند. گروه دوم عوامل گروه اول در ایجاد ناهنجاری‌ها هستند. برای گروه دوم در وهلۀ اول باید کار ایجابی کنیم. این‌ها را رصد و پیدا کنیم و اندیشمندان، صدا و سیما و جرائد کار فرهنگی کنند و اگر این‌ها هم به راه نیامدند جریمه می‌تواند عامل بازدارنده باشد. گروه سوم برخی از زنان یا دختران جوانی هستند که شاید هیچ هدفی علیه نظام و کسی ندارند، بلکه بستر را آماده برخی کار‌ها می‌بینند. به قول معروف «شهر که شلوغ شود قورباغه هفت تیرکش می‌شود.» در گیلان افرادی داشتیم که مشکل خانوادگی، روانی و مشکلات دیگری دارند و در خیابان یا در انظار جمعیت مسلمان و بچه‌های متدین و ارزشی کشف حجاب می‌کنند. برای این‌ها باید کار فرهنگی کرد و لازم است همه ما در این عرصه تلاش کنیم. از طرف دیگر انسان نباید به سرعت به آن‌ها بتازد بنابراین، در گروه سوم، بازار که شلوغ و میدان که آشفته می‌شود یک عده می‌آیند. گروه سوم را با جریمه نمی‌شود کاری کرد بلکه باید کار‌های ایجابی کرد تا متوجه مسیر اشتباه خود شوند. الحمدلله مجموعۀ جرائد و اصحاب رسانه ما در عرصه روشنگری کار می‌کنند.

او گفت:

مسئولان نظام اسلامی در اکثر بخش‌ها مداراگر هستند و با همه تعامل سازندۀ اخلاقی و فرهنگی دارند. تا حال واقعاً این گونه بوده است. در اغتشاشات سال گذشته تعداد زیادی از بسیجیان و نیروی انتظامی شهید شدند اما جمهوری اسلامی مدارا کرد. مگر اینکه معاندت این‌ها کار را به جایی برساند که انسان احساس کند می‌خواهند به جنگ نظام اسلامی بیایند که این مسئله بحث دیگری دارد.

وی بیان کرد:

خدا را شکر صاحبان رستوران‌ها، تالار‌های عروسی و مراکز پخش غذا، خودشان تذکر می‌دهند و این تذکر‌ها بسیار تأثیرگذار بوده است. عملاً می‌بینیم که در سواحل تذکر می‌دهند و اصلاً «بزن‌بهادر» جایی ندارد. در جلسات توصیه می‌کنیم که برای دشمنان نظام اسلامی، میدان را بسترسازی نکنید بلکه تلاش کنید تا راهگشا باشید و تلاش کنید کسانی که حتی می‌خواهند هنجارشکنی کنند احساس کنند افرادی که تذکر می‌دهند دل‌شان برای آن‌ها می‌سوزد. می‌بینیم که دوستان نیروی انتظامی و بسیج در سواحل دریا، مراکز توریستی، جنگل‌ها و ... تذکر می‌دهند و تذکر اثرگذار است.

او گفت:

مردم بسیار به ما مراجعه می‌کردند و گاهی برخی با تندی و عصبانیت، تعابیری به کار می‌بردند که چرا حرکتی نمی‌کنید و حرفی نمی‌زنید؟ ما در جلسات خرد و کلان گفتیم: نه من و شما و نه مسئولان نظام هیچ کدام خواهان ایجاد فضایی که در آن ناهنجاری ایجاد شود نیستیم. برادران و خواهران، تأمل و تحمل کنید ببینید که مجموعۀ عقلای نظام چه فکر می‌کنند. هیچ کس از کشف حجاب راضی نیست و هیچ کس از این پدیده خوشش نمی‌آید اما برای کسانی که می‌خواهند نظام اسلامی را از بین ببرند همه در مقابل آن‌ها آتش به اختیار هستند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان