گروه هفت علیه ایران بیانیه صادر کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 17:21

گروه هفت علیه ایران بیانیه صادر کرد

شماره: 22169
Aa Aa

رؤسای وزارتخانه‌های مالی و بانک‌های مرکزی گروه هفت (G7) در خصوص هرگونه معاملات مالی با جمهوری اسلامی و خطراتی که این گونه معاملات به همراه دارد ابراز نگرانی کرده اند.

در بیانیه‌ای مشترک پس از نشست سه‌روزه در ژاپن؛
گروه هفت علیه ایران بیانیه صادر کرد

رؤسای وزارتخانه‌های مالی و بانک‌های مرکزی گروه هفت (G7) در بیانیه‌ای مشترک پس از نشست سه‌روزه در «نیگاتا» ژاپن در خصوص هرگونه معاملات مالی با جمهوری اسلامی و خطراتی که این گونه معاملات به همراه دارد و همچنین در خصوص فعالیت‌های موشکی و اتمی کره شمالی ابراز نگرانی کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، رؤسای وزارتخانه‌های مالی و بانک‌های مرکزی گروه هفت در بیانیه‌ای تصریح کردند:

« گروه ویژه اقدام مالی در مورد پولشویی (FATF) نقش مهمی در حفاظت از یکپارچگی سیستم مالی بین‌المللی ایفا می‌کند. ما نگرانی عمیقی درباره تهدیدات ناشی از فعالیت‌های غیرقانونی کره شمالی در ساخت سلاح‌های کشتار جمعی و همچنین تأمین مالی شماری از پرتاب‌های اخیر موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای کره شمالی ابراز می کنیم».

  •  

بیانیه اجلاس وزرای دارائی گروه هفت علیه ایران را به شدت محکوم می‌کنیم

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بیانیه وزرای امور مالی و روسای بانک‌های مرکزی گروه هفت در نیگاتا، ژاپن اظهار کرد:

ما آن بخش از بیانیه اجلاس وزرای دارائی گروه هفت که اتهام کاملا بی پایه و موهومی را متوجه جمهوری اسلامی ایران می‌کند به شدت محکوم می‌کنیم. به گروه هفت و ریاست و میزبان نشست‌های آن در این دوره که با اعضای محدود خود در تلاش هستند به روشی گزینشی و منسوخ خواسته‌های خود را بر سازوکارهای چندجانبه بین‌المللی مسلط کنند اعلام می‌کنیم به جای وارد کردن اینگونه اتهامات بی‌اساس، عملکرد تأسف‌بار خود در همراهی و مماشات با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا که ناقض اصول بنیادین حقوق بین‌الملل و حقوق بشر علیه ملت بزرگ ایران است را متوقف کنند. اعضای این گروه می‌بایست به‌جای مشارکت و تائید مواضع یکجانبه و ناعادلانه در قبال اینگونه نقض‌های فاحش و اقدامات مغایر با مقررات بین‌المللی به مردم شریف ایران و جامعه بین‌المللی پاسخگو باشند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان