کم اهمیت دانستن تحریم ها بی رحمانه تر از اعمال تحریم هاست | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403 - 10:30

کم اهمیت دانستن تحریم ها بی رحمانه تر از اعمال تحریم هاست

شماره: 11834
Aa Aa

«علی ربیعی» می گوید متاسفانه برخی به نام تضعیف دولت به گونه ای حرف می زنند که گویی امریکا نه ترور فیزیکی کرده نه ترور اقتصادی.

سخنگوی دولت ایران مطرح کرد؛
کم اهمیت دانستن تحریم ها بی رحمانه تر از اعمال تحریم هاست

«علی ربیعی»، سخنگوی دولت ایران و دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری در نشست خبری خود گفت:  

تا کنون هیچ نظر کارشناسی‌ که در ستاد مورد جمع بندی قرار گرفته باشد، مورد مخالفت قرار نگرفته است. دولت هیچ اهمالی در خصوص جان مردم نخواهد داشت. ما همه در قبال جان دیگران مسئولیم و باید به این امر اهتمام جدی داشته باشیم.

به گزارش اسپادانا خبر، سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چرا بعد از اعلام نتایج انتخابات آمریکا،‌ دولت در داخل آماج حمله قرار گرفته است گفت:

همه اقدامات دولت در هفت سال گذشته در چارچوب قانون و با مجوزهای قانونی بوده است و دولت بدون طی مراحل و اخذ مجوزها کاری انجام نداده است. جوری از انتخابات آمریکا حرف می زنند که گویی آمریکا از طریق انتخابات و دموکراسی به ما لطمه زده. انتخابات آمریکا مسئله داخلی آمریکاست و به ما ربطی ندارد. ما هم مشکلی با انتخابات آمریکا نداریم. آمریکا نه از طریق انتخاباتی بلکه از طریق جنگ و ترور اقتصادی به ما تهاجم کرده است.

او گفت: تفسیر نادرست از تلاش های دولت برای رسوا کردن تحریم گران به عنوان چشم دوختن به خارج در توسعه اقتصادی کشور هم ظلم به دولت است و هم ستم به ملت. ظلم به دولت است چون این واقعیت را کتمان می کند که دولت به رغم تحریم ها و تلاش دشمنان برای پاشیدن نه بر ناامیدی، تلاش شبانه روزی خود برای افزایش تاب آوری اقتصاد ملی در گام اول و پیشبرد برنامه های توسعه ای در گام بعدی متوقف نکرده است اما ظلم به مردم هم هست چون حتی وقتی دادگاههای بین المللی رژیم آمریکا را در آسیب رساندن به مردم ما بواسطه تحریم ها محکوم کرده اند و جامعه بین المللی از قانون شکنی و شدت شقاوت این رژیم علیه مردم ما به حیرت افتاده است. کم اهمیت دانستن تحریم ها بی رحمانه تر از اعمال تحریم هاست. کسانی که تحریم ها را کم اهمیت نشان می دهند ناخواسته به شایستگی مردم ما برای برخورداری مزایای ارتباطات بین المللی اهانت می کنند.

او گفت: روزهای سختی را سپری می کنیم تحولات جهانی در حوزه بین الملل به سرعت در حال تغییر سریع است. بر مشکلات ناشی از تحریم بر زندگی مردم آگاهیم و این موضوعی صلی و جدی برای همه ما باید باشد. دولت با تمام توان در دو جبهه کمک به مردم و به عقب راندن تحریم و ایجاد زمینه برای استفاده از فرصت های جهانی که حق مردم ایران است.

او گفت:

متاسفانه برخی به نام تضعیف دولت به گونه ای حرف می زنند که گویی امریکا نه ترور فیزیکی کرده نه ترور اقتصادی. حرف ما این است که دولت از نقد استقبال می کند اما نباید به نام نقد دولت، آمریکا را از نقد مصون کرد و جنایات جنگ اقتصادی آن کشور علیه معیشت و ثروت و امنیت این مردم را تبرئه کرد.

او گفت: به بهانه اینکه نباید وضعیت خودمان را به آمریکا گره بزنیم، آیا انتظار دارند وقتی آمریکا سردار ملی ما را ترور می کند چیزی نگوییم؟ نگوییم که آمریکا میلیاردها دلار پول این کشور را در خارج از کشور را در معرض راهزنی قرار داده است؟ اگر ما جنایات اقتصادی آمریکا را لاپوشانی کنیم، اگر آمریکا را تبرئه کنیم و نگوییم که امریکا ثروت ها و دلارهای این کشور را در معرض ترور و راهزنی قرار داده چه پاسخی برای میلیاردها دلار ربوده شده که می توانست وضع جامعه و مردم را دگرگون کند خواهیم داشت؟

 
برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان