طوفان سنگین کرونا در راه ایران است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403 - 7:30

طوفان سنگین کرونا در راه ایران است

شماره: 12788
Aa Aa

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران گفته خودتان را برای یک طوفان آماده کنید؛ خوش بین به اینکه وضعیت همینگونه می ماند نیستم.

در جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در قم‌؛
طوفان سنگین کرونا در راه ایران است

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران در جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در قم‌ اظهار داشت:

باید همواره درون مرزها منتظر جهش ویروس باشیم و باید حتما تعداد تست ها بازهم افزایش پیدا کند.

به گزارش اسپادانا خبر، وی تاکید کرد:

محکم بر روی اجرای پروتکل‌ها بایستید و از هیچ کس به جز خدا نهراسید. وقتی رهبر معظم انقلاب، پایبندترین فرد به رعایت پروتکل ها و رییس جمهور و رییس قوه قضاییه متعهد به رعایت پروتکل‌ها هستند اجازه نمی‌دهیم کسی بخواهد پروتکل ها را بشکند. اگر جایی قصور می کنند و پروتکل ها را می شکنند، ایستادگی کنید و کوتاه نیایید چون تاوان آن را باید ما و همکاران مان در بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی بپردازیم. بیمارستان ها را آماده تر کنید و دلخوش نباشید. منحنی‌‌های ثابت در استانها برای بنده که بدبین هستم دلخوش‌کننده نیست چون همیشه از روز اول بدترین وضعیت را در نظر گرفتم. خودتان را برای یک طوفان آماده کنید. خوش بین به اینکه وضعیت همینگونه می ماند نیستم و معتقدم که یک طوفان سنگین را در راه داریم و باید برای آن آماده بود.

وی گفت: برای توزیع واکسن، دانشگاه ها باید خیلی مراقبت کنند. با فشار، خواهش و تمنا جایی را با کسی عوض نکنید و اگر هر استانی بفهمم در این زمینه تخلف شده، قطعا برخورد محکمی خواهیم کرد و به شدت مراقب باشید که رانت برای کسی در تزریق واکسن، ایجاد نشود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد:

اقدامات وزارت بهداشت در مدیریت کووید19 از زمان اعلام این ویروس در ووهان چین آغاز شد اما با اعلام مواردی از ابتلا به این ویروس در قم و در سایر شهرها، کار اصلی ما آغاز شد. خیلی ها می گفتند از قبل از اعلام کرونا در کشور، این ویروس در ایران وجود داشته و اتهاماتی مانند پنهان کاری، ندیدن و یا نگفتن موارد ابتلا را مطرح کردند. حدود دو هزار و 400 نمونه که از پیک آنفلوآنزا در پاستور و دانشکده بهداشت نگه داشته بودیم یکبار دیگر با PCR این نمونه ها را با تمرکز بر کووید19 بررسی کردند اما فقط سه مورد از 23 بهمن سال گذشته به بعد در این نمونه ها، کووید مثبت بودند و قبل از 23 بهمن سال گذشته حتی یک مورد مثبت از کووید19 در سراسر کشور نداشتیم اما عده ای در راستای ادعاهای بیرون از مرزها در داخل هم در این شیپور می دمیدند اخیرا هم ظاهرا برخی برای کار انتخابات، فرمایشاتی داشتند که گفتم این موارد را دقیق بگویید و به بنده اعلام کنید در غیر این صورت، مراجع قضایی با عنوان نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، پیگیری خواهند کرد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان