به زودی به مذاکرات برمی‌گردیم | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403 - 7:55

به زودی به مذاکرات برمی‌گردیم

شماره: 15226
Aa Aa

در بازگشت به مذاکره تاخیری نخواهیم داشت|اعتمادی به رفتار آمریکا نداریم|بر اساس رفتار دولت بایدن تصمیم می‌گیریم|عاملان ترور سردار سلیمانی باید به عدالت سپرده شوند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران؛
به زودی به مذاکرات برمی‌گردیم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت:

به زودی به مذاکرات برمی‌گردیم و به طور فشرده درحال بررسی نتایج مذاکرات وین هستیم.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفتگو با شبکه CNBC اظهار کرد:

در بازگشت به مذاکره تاخیری نخواهیم داشت اما هدف قهوه نوشیدن را در میز مذاکره نداریم. چیزی که ما اکنون نیاز داریم بازگرداندن اعتماد است؛ ما اعتمادی به رفتار آمریکایی‌ها نداریم. نتایج ملموس از مذاکرات برای ایران مهم است.

او با بیان این که برجام می تواند موفق شود و این بستگی به رفتار عملی طرف‌های مقابل دارد ادامه داد:

بایدن پرونده قطوری که ترامپ برای ایران ساخته است را زیر بغل خودش دارد و با خود حمل می‌کند.
او گفت:

در چارچوب رفتار عمل‌گرایانه پای میز مذاکره خواهیم رفت و بر اساس رفتار دولت بایدن تصمیم می‌گیریم. همه چیز بستگی به طرفهای مقابل دارد. اگر آمریکا و سه کشور اروپایی به معنای واقعی به تعهداتشان برگردند و برجام را دوباره یک دستاویزی برای بازی های سیاسی قرار ندهند جمهوری اسلامی ایران صادق ترین طرف بازگشت به تعهدات برجامی باقی می ماند.

حسین امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد که عاملان ترور سردار سلیمانی باید به عدالت سپرده شوند.

  • او در گفت وگو با شبکه المنار نیز گفت سردار شهید قاسم سلیمانی یک قهرمان جهانی در جنگ با تروریسم بود و سربازان شهید سلیمانی در کنار نیروهای مسلح و ملت عراق و سوریه و لبنان و همچنین حزب الله فداکاری های زیادی کردند.

وی گفت:

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بزرگ‌ترین شخصیت ملی در لبنان و بزرگ‌ترین رهبر سیاسی در منطقه است زیرا او همواره در خط مقدم مبارزات حضور داشته و بزرگ‌ترین شخصیت تامین کننده امنیت و حاکمیت برای لبنان است. من در گفت‌وگو با خبرنگار آمریکایی به او گفتم که شما آمریکایی ها به جای مقابله با سید حسن نصرالله باید به او مدال بدهید زیرا او حتی بخشی از امنیت شما در آمریکا را تامین می کند و برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه تلاش می کند. ایران یک کشور بزرگ است و علیرغم شرایط سخت و فشارهای آمریکا آماده هرگونه کمک به لبنان است. چیزی که برای ما مهم است استقلال و حاکمیت لبنان است بنابراین ما به عنوان دوست لبنان به این کشور پیشنهاد می کنیم که ایران آماده حمایت در زمینه فراهم کردن زیر ساخت و غذا و دارو و زمینه های دیگر است. حاکمیت لبنان برای ایران بسیار مهم است و حمایت های ایران از مقاومت در همین راستا است.

امیرعبداللهیان ادامه داد:

خروج نیروهای نظامی آمریکا از منطقه امری حتمی است و خود آنها نیز این را می‌دانند.

او گفت:

ما به آذربایجان گفتیم که تروریست‌ها در کشور شما حضور دارند و حضور صهیونیست‌ها هم به نفع امنیت منطقه قفقاز نیست. مسئولان آذربایجان به ما قول دادند که تروریست‌ها را از منطقه اخراج خواهند کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان