ایران با واسطه‌ها پیام هایی را به «جو بایدن» منتقل کرده است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 24 ارديبهشت 1403 - 8:55

ایران با واسطه‌ها پیام هایی را به «جو بایدن» منتقل کرده است

شماره: 11863
Aa Aa

این روزنامه آمریکایی گزارش داده که تیم جو بایدن هیچ پیامی از طرف ایرانی دریافت نکرده و رسیدگی به برجام فقط بعد از مراسم تحلیف بایدن انجام خواهد شد.

در یادداشت نیویورک تایمز ادعا شده است؛
ایران با واسطه‌ها پیام هایی را به «جو بایدن» منتقل کرده است

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران پس از انتخابات آمریکا تلاش کرده از طریق واسطه‌ها پیام هایی را به «جو بایدن»، رئیس جمهور منتخب آمریکا منتقل کند.

به گزارش اسپادانا خبر، نیویورک تایمز با اشاره به درخواست ایران برای بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای نوشته است:

ایران می‌گوید که واشنگتن باید به طور کامل به برجام بازگردد و پس از آن ایران به تعهدات خود ذیل این توافق باز خواهد گشت.

این روزنامه آمریکایی با بیان اینکه بازگشت به برجام در حرف ساده اما در عمل به این راحتی نیست به نقل از منابعی دیپلماتیک مدعی شده که «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران پس از انتخابات آمریکا تلاش کرده از طریق واسطه‌هایی این پیام را به «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب منتقل کند که آمریکا قبل از شروع هرگونه مذاکره باید بدون پیش شرط به برجام بازگردد.

نیویورک تایمز نوشته است:

ایران مایل به توقف موقت غنی سازی اورانیوم یا کاهش سطح ذخایر اورانیوم خود نیست. این دیپلماتها می‌گویند ایران زمانی به تعهدات کامل خود بازخواهد گشت که آمریکا به تعهدات خود بازگردد. 

این روزنامه آمریکایی گزارش داده که تیم جو بایدن هیچ پیامی از طرف ایرانی دریافت نکرده است و گفته‌اند که رسیدگی به برجام فقط بعد از مراسم تحلیف بایدن انجام خواهد شد.
 
سخنگوی وزارت خارجه ایران خبر روزنامه نیویورک تایمز درباره تماس عراقچی، معاون سیاسی ظریف با تیم جو بایدن را ساختگی خواند و گفت:
خبرسازی‌های زرد شیوه مرسوم برخی رسانه‌ها به ویژه در این روز‌ها شده است. این دست رسانه‌ها از این پس از اینگونه اخبار هر روز بیشتر خواهند ساخت. در نیویورک همان روز توسط دفتر نمایندگی جواب داده شده که هیچ تماسی مستقیم یا غیر مستقیم نبوده است. خبرسازی‌های زرد شیوه مرسوم رسانه‌هاست؛ به ویژه در روزهایی که دستشان خالی و تقاضا بالاست. این خبر مربوط به اول هفته و کاملا ساختگی است.
 

ترامپ در سال 2018 با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل و علیرغم مخالفت جامعه جهانی از برجام به طور کامل خارج شد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان