وزارت بهداشت ایران می گوید باید خون گریست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 16:49

وزارت بهداشت ایران می گوید باید خون گریست

شماره: 9586
Aa Aa

سخنگوی سپاه در واکنش به انتقادات از تشییع عمومی یکی از سرداران سپاه در شرایط شیوع کرونا گفته که این مراسم به صورت خودجوش برگزار شده است.

در واکنش به مراسم تشییع سردار حسین اسداللهی؛
وزارت بهداشت ایران می گوید باید خون گریست

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران با انتشار عکسی از مراسم تشییع پیکر سردار حسین اسداللهی نوشت:

«این هم احتمالا یه جور پروتکل بهداشتی جدید در تشییع و اعمال محدودیت در تجمعات است... تصاویر گویاست. فقط باید گریست. بدون نیاز به شرح!!!»

مراسم تشییع پیکر سردار حسین اسداللهی فرمانده سابق لشکر عملیاتی ۲۷ محمدرسول الله(ص) سپاه تهران، صبح دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ از مسجد جامع امام حسین «علیه السلام» منطقه وردآورد برگزار شده بود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، رئیس روابط عمومی سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ درباره برگزاری این مراسم گفت:

برای تشییع پیکر مطهر سردار شهید اسداللهی که با حضور جمع قلیلی از همرزمان و دوستان ایشان برگزار شد هیچ فراخوانی اعلام نشده بود و این حضور کاملا خودجوش بود.

کوروش فتاحی با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید از مقابل مسجد جامع امام حسین(ع) وردآورد برگزار و پیکر مطهر وی در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد گفت:

هیچ برنامه از پیش اعلام شده ای برای مراسم تشییع و حتی شب وداع با این شهید وجود نداشت و کسانی که در این مراسم حضور داشتند و تعداد زیادی نیز نبودند از دوستان، همرزمان و همکاران وی بودند که بر اساس میل شخصی حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: این شهید که بر اثر جراحت های مختلف ناشی از دوران دفاع مقدس به لقاالله پیوست شخصیت محبوبی داشته و با توجه به فعالیت های گسترده در دوران دفاع مقدس و پس از آن در ادوار مختلف از جمله معاونت بازرسی سپاه محمد رسول الله (ص) تهران به عنوان آخرین مسئولیت ایشان، بسیاری از افراد از شهادت ایشان اندوهگین شده و در مراسم تشییع حضور یافتند.

فتاحی گفت: به رغم وجود نداشتن هیچ برنامه سازمان یافته ای برای تشییع پیکر این شهید سعید ستاد بحران و سازمان بهداشت سپاه در محل تشییع حضور یافت و ضمن ضدعفونی کردن فضا و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی تلاش کرد تا حضور خودجوش امت حزب الله به بهترین شکل نظم یافته و تشییع و تدفین ایشان به پایان برسد.

وی گفت: بخاطر شرایط بهداشتی خاص کشور ناشی از کرونا برنامه بزرگداشت این شهید به صورت حضوری برگزار نشده و در صورت برگزاری مراسم بزرگداشت ایشان به صورت مجازی، از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.

سخنگوی سپاه پاسداران نیز در واکنش به برخی انتقادات از تشییع عمومی یکی از سرداران سپاه در شرایط شیوع ویروس کرونا در ایران گفت که این مراسم برنامه‌ریزی‌شده نبوده و به صورت خودجوش برگزار شده است.

رمضان شریف با اشاره به انتقادها از تشییع عمومی مرحوم سردار حسین اسداللهی،تاکید کرد: سپاه خود را ملزم به رعایت تمهیدات و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌داند.

وی اظهار کرد: سپاه برای تشییع عمومی پیکر سردار حسین اسدالهی برنامه‌ای نداشته و حضور مردمی در تشییع و تدفین آن مرحوم خودجوش بوده است.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان