۷۵ درصد مردم ایران برای تأمین مایحتاج روزانه تردد می کنند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 21:16

۷۵ درصد مردم ایران برای تأمین مایحتاج روزانه تردد می کنند

شماره: 9710
Aa Aa

زالی می گوید عواقب حضور پرتراکم مردم در روزهای اخیر را باید در آمارهای بعدی قضاوت کرد؛ ۳۲ درصد مردم اعتقاد به شستن دست به مدت ۲۰ ثانیه ندارند.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران؛
۷۵ درصد مردم ایران برای تأمین مایحتاج روزانه تردد می کنند

«علیرضا زالی»، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران با بیان اینکه ستاد به طور مرتب در حال نظرسنجی و افکارسنجی است افزود: در نظرسنجی جدید ما در تهران ۳۲ درصد مردم هنوز اعتقاد یا تجربه شستن دست به مدت ۲۰ ثانیه را ندارند که می تواند آمار خطرناکی باشد؛ یعنی قریب یک سوم مردم به این موضوع توجه نمی کنند.
وی عنوان کرد: همچنین حدود ۸۶,۴ درصد مردم معتقدند با اعمال محدودیت بیشتر در تهران، مهار بیماری تضمین می شود که این موضوع نشاندهنده همراهی آن هاست. طبق نظرسنجی‌ها ۷۵ درصد ترددهای مردم در سطح شهر برای تأمین مایحتاج روزانه است که اگر این امکان در بستر دیجیتال یا سایر ساز وکارها فراهم شود، بار ترددها به رغم فعالیت ادارات کاهش می یابد.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، زالی از بستری ۳۴۰ مورد ابتلای جدید در بخش های عادی و ۸۰ مورد بستری در بخش ویژه بیمارستانی خبر داد و گفت:

آمار در تهران تغییر شگرفی نداشته و همانطور که پیش از این گفته شد در تهران از الگوی تکانه های سینوسی برخوردار هستیم و تحلیل این آمارها به زمان بیشتری نیاز دارد.
به گفته فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران عواقب حضور پرتراکم مردم در روزهای اخیر را باید در آمارهای بعدی قضاوت کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان