ایران و پاکستان سند همکاری ۵ ساله امضا کردند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 13:05

ایران و پاکستان سند همکاری ۵ ساله امضا کردند

شماره: 22983
Aa Aa

ایران می گوید آماده ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و آزاد در نقطه مرزی ریمدان و افزایش حجم روابط تجاری و اقتصادی دو  کشور به ۵ میلیارد دلار است.

سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان؛
ایران و پاکستان سند همکاری ۵ ساله امضا کردند

در پایان مذاکرات وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان سند برنامه راهبردی همکارهای تجاری ۵ ساله میان دو کشور برای سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۸ به امضا رسید.

به گزارش اسپادانا خبر، همچنین سند سومین جلسه کمیته مشترک سرمایه‌گذاری ایران و پاکستان و پروتکل همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور توسط مقامات ذیربط در حضور وزرای امور خارجه به امضا رسید.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست مطبوعاتی مشترک با «بلاول زرداری بوتو» وزیر امور خارجه پاکستان در جریان سفر به اسلام‌آباد بر اهمیت تکمیل و نهایی‌شدن هر چه زودتر  پروژه خط لوله گاز «آی پی» بین دو کشور تاکید کرد.

او گفت:

ما در خصوص وجود برخی موانع و مشکلات مالی و بانکی و راهکارهای آن در چارچوب حقوق بین‌الملل گفت‌وگو کردیم. ایران و پاکستان مصمم هستند که از امنیتی ماندن مرزهای دوکشور فاصله بگیرند و این مرزها را به مرزهای تجاری و اقتصادی تبدیل کنند. ما آماده ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و آزاد در نقطه مرزی ریمدان هستیم. دو طرف آمادگی داریم که حجم روابط تجاری و اقتصادی دو  کشور را به دو برابر و به میزان ۵ میلیارد دلار افزایش بدهیم. دو طرف اتفاق نظر داریم که مجرمان و متهمان بین دو کشور هر چه زودتر تبادل شوند و هر دو طرف به آزادسازی شناورهای ماهیگیری اقدام کنند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفت:

در مورد  وضعیت اوکراین جنگ را راه‌حل نمی‌دانیم. ما تسلیح بیشتر اوکراین توسط آمریکا و برخی کشورهای غربی را نگران کننده می‌دانیم. ما معتقدیم  تسلیح طرفین جنگ نتیجه‌ای جز کشتار و ویرانی بیشتر نخواهد داشت.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان