ایران گام دوم را می تواند با درایت، جهادی و انقلابی طی کند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403 - 0:43

ایران گام دوم را می تواند با درایت، جهادی و انقلابی طی کند

شماره: 17342
Aa Aa

او گفته راهبرد دشمن ایجاد یاس است و هر کسی با رفتار و اقدامش یاس و ناامیدی را در جامعه می اندازد در راهبرد دشمن حرکت می کند.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران؛
ایران گام دوم را می تواند با درایت، جهادی و انقلابی طی کند

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران در سفر استانی به البرز و در دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف این اسنان گفت:

دولت برای دستیابی به وضع مطلوب در جامعه و تحقق گفتمان تحولگرا با استناد به بیانیه گام دوم پیش خواهد رفت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی با بیان این که گفتمان دولت تحول وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوب است گفت:

نظام اداری امروز در کشور یک نظام کارآمد و گره گشا است.
او ادامه داد:

کارهای بسیاری در کشور انجام شده و در این ۴۰ سال گام هایی برداشته شده که از تمام کسانی که در این مسیر نقش داشته اند تقدیر می کنیم ولی راه بسیار است که باید آن را با اعتماد و اتکا به خدا پیمود. کشور با ظرفیت های بسیاری که دارد در گام دوم می تواند با تجربه از گام اول این گام را حساب شده و با درایت، جهادی و انقلابی طی کند.

وی با بیان اینکه راهبرد دشمن ایجاد یاس است گفت:

هر کسی با رفتار و اقدامش یاس و ناامیدی را در جامعه می اندازد در راهبرد دشمن حرکت می کند. برای تحقق این تحول مطلوب راه رفتن معمولی نیاز نیست بلکه نیاز به حرکت جهادی و متفاوت با حرکت و اقدامات معمولی است چرا که دشمن کمین کرده و پیشرفت ما را نمی خواهد ببیند.

ی با تاکید بر اینکه استاندار و مدیران بایستی اولویت انتصاب ها را ظرفیت ها و نیروهای تحصیلکرده قرار دهند، افزود: اگر افرادی از ادوار گذشته هنوز هستند که کارآمدی دارند بمانند و اگر ندارند سریع و بدون فوت وقت تغییر یابند.

رئیسی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان اظهار داشت:

معلمان دارای منزلت و شان هستند ولی موضوع طرح رتبه بندی معلمان را بیشتر برای وجهه مالی آن مطرح می کنند که یک موضوع حاشیه ای است. مساله مالی مورد دغدغه خیلی از کارکنان و دست اندرکاران در کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد و متناسب سازی حقوق ها و درآمدها خیلی مهم است ولی مهمترین مساله در این طرح مساله شان و منزلت و بالارفتن کیفیت کار معلمان است تا دانش آموزان خود را بهتر پرورش دهند.
او پیرامون موضوع تربیتی در مهدکودک ها نیز گفت:

نگاه کردن به مسایل تربیتی از دوره مهدکودک ها بسیار درست است که در دستور کار دولت است ضمن اینکه در دستور اخیر مقام معظم رهبری در شورای انقلاب فرهنگی، تعریف جایگاه مهدکودک ها به صورت جدی در نظام آموزشی و پرورشی کشور دیده شود.

وی با اشاره به موضوع بودجه و مشکلات اقتصادی گفت:
تیم هماهنگی اقتصادی دولت سیزدهم نسبت به دوره های قبلی بهتر است. امیدها و انتظاراتی که در مورد دولت وجود دارد که این تحول کاملا شدنی است و با اصل «ما می توانیم» امکان اینکه شرایط در تمام حوزه ها متفاوت شود و وضع موجود را به وضع مطلوب برسانیم نزدیک است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان