هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای ایران بی‌فایده خواهد بود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 7:28

هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای ایران بی‌فایده خواهد بود

شماره: 23326
Aa Aa

همزمان بلومبرگ ادعا کرده که در گزارش فصلی آژانس این جمع‌بندی مطرح خواهد شد که ایران در حال کُند کردن نرخ ذخیره اورانیوم است.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی؛
هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای ایران بی‌فایده خواهد بود

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران گفت:

«انصراف از کاهش پایبندی به توافق هسته‌ای نیازمند برداشتن کامل تحریم‌هاست و پایبندی آمریکا و طرف‌های دیگر به توافق هسته‌ای منجر به پایبندی ایران نیز خواهد شد».

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، اسلامی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره بیان کرد که هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای ایران بی‌فایده خواهد بود و با پاسخ قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد.

او گفت:

رژیم صهیونیستی خودش هم می‌داند که تهدیداتش مبنی بر هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای ایران پوچ و توخالی است و قدرت انجام این کار را ندارد. با اقدام نظامی و یا تحریم نمی‌توان برنامه هسته‌ای ما را حذف کرد و سال ۲۰۲۳ شاهد پایان هیاهوی سیاسی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود.

وی افزود:

«گفت‌وگوهایمان با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه دارد و اخیرا پرونده ذرات اورانیوم غنی‌سازی شده در سطوح بالا بسته شد».

وی گفت که نصب دوربین‌های نظارتی بیشتر منوط به پایبندی طرف‌های دیگر به توافق هسته‌ای است.

اسلامی اظهار داشت که تهران آماده همکاری سازنده با همسایگان عرب در زمینه انرژی هسته‌ای است.

  •  

همزمان بلومبرگ ادعا کرده آژانس اتمی در گزارش فصلی‌اش درباره برنامه هسته‌ای ایران این جمع‌بندی را مطرح می کند که ایران در حال کُند کردن نرخ ذخیره اورانیوم است.

وبگاه تحلیلی «بلومبرگ» در گزارشی نوشته است که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی احتمالاً در گزارش فصلی ماه آینده خود اعلام می‌کند که جمهوری اسلامی ایران در حال کاهش سرعت ذخیره‌سازی اورانیوم با درصد غنای ۶۰ است.

در این گزارش آمده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آماده می‌شود تا گزارش فصلی پادمان‌های ایران را پیش از نشست ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور ماه) شورای حکام آژانس منتشر کند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان