همواره پیام‌های مثبتی از آمریکایی‌ها دریافت می‌کنیم | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 3:15

همواره پیام‌های مثبتی از آمریکایی‌ها دریافت می‌کنیم

شماره: 23577
Aa Aa

حسین امیرعبداللهیان می گوید طرح ابتکاری "سلطان عمان" روی میز قرار دارد اما نمی توانم خیلی جزئیات را بیان کنم؛ از عمانی ها بپرسید.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
همواره پیام‌های مثبتی از آمریکایی‌ها دریافت می‌کنیم
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر هفت روزه خود به نیویورک اعلام کرد:
همواره پیام‌های مثبتی از آمریکایی‌ها دریافت می‌کنیم اما بر مبنای رفتار عملی آمریکا قضاوت می‌کنیم.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت:
هر طرح و ابتکاری که منافع ملت ایران را به خوبی تامین کند و خطوط قرمز ما را رعایت کند و نتیجه آن لغو تحریم ها و بازگشت همه طرف ها به تعهداتشان باشد طبعا می تواند در مرکز توجهات ما قرار بگیرد.

وی اعلام کرد:

در گفتگو با وزیر خارجه عمان، دبیرکل سازمان ملل و برخی دیگر از وزرای خارجه کشورها به دلیل علاقه مندی آنها و هم به دلیل ابتکاری که به نام "سلطان عمان" روی میز قرار دارد در این رابطه گفت و گو کردیم. نمی توانم خیلی جزئیات را بیان کنم، از عمانی ها بپرسید.

او گفت:

ما معتقد هستیم که مذاکرات به مقدار زیادی در وین ماهها انجام و منجر به پیش نویسی شده است که آن پیش نویس هم هنوز نهایی نیست اما پیش نویس در دسترس هست. اگر طرف های مقابل و آمریکایی ها اراده لازم را داشته باشند در چارچوب مذاکرات قبلی انجام شده و اولویت هایی که مد نظر ایران است، می توانیم یک توافق را در دسترس بدانیم. ابتکار سلطان عمان، در چارچوب شیوه ای برای تسریع و کمک به بازگشت همه طرف ها به تعهداتشان در برجام است. معنایش این نیست که سلطان عمان حامل یک طرح یا یک متن جدید باشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان