سربازی برای زنان هم لازم و واجب است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403 - 18:37

سربازی برای زنان هم لازم و واجب است

شماره: 17228
Aa Aa

مرتضی طلایی، رئیس پلیس سابق تهران می گوید برای بانوان هم لازم و واجب است تا در موقع لزوم بنا به شرایطی که دارند از کشور خود دفاع کنند.

نایب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران؛
سربازی برای زنان هم لازم و واجب است

مرتضی طلایی، رئیس پلیس سابق تهران گفت:

فروش سربازی نوعی نابرابری بین افراد برقرار می کند.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفت و گو با گسترش، ادامه داد:

از طرف دیگر معافیت‌ها و یا فروش سربازی می‌تواند انگیزه‌ای ایجاد کند مثلا اینکه فرد بعد از تحصیل به کشور برگردد و در خارج نماند پس نمی‌توان امکان فروش سربازی را مطلقا رد کرد.

نایب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران افزود:

باید موضوع سربازی را سمتی ببریم که فرد حس کند اگر به سربازی برود میزان افتخارات ملی و معنوی و مسئله تامین هزینه‌های جاری او بیشتر و بهتر از انتخاب نرفتن است. در دوره سربازی باید به غیر از آموزش‌های لازم نظامی به جهت مهارتی نیز سربازان را توانمند کنیم و در یگان‌ها و پادگان‌ها مشاغلی را با هماهنگی فنی و حرفه‌ای ایجاد کنیم تا سرباز هم دوره سربازی را رد کند و هم آموزش‌های حرفه‌ای ببیند. هر کسی در هر شغلی وقتی لباس مقدس سربازی را به تن می‌کند باید در جامعه به عنوان یک شخصیت برجسته و برتر دیده شود. چه اشکالی دارد که استفاده از مترو، اتوبوس، تئاتر، سینما، موزه‌ها و مراکز مختلف را برای سربازانمان رایگان کنیم و هر سربازی بتواند با کارت سربازی خود به رایگان از مترو و اتوبوس استفاده کند؟ وقتی فرد ببیند بخاطر سربازی اینچنین برای او کرامت قائل هستند و به او احترام می‌گذارند با نگاهی ارزشی دیده می‌شود سربازی محبوب خواهد شد. ما می‌توانیم برای سربازانمان تسهیلاتی را ایجاد کنیم که از سربازی نرفتن پرهیز کنند و سربازی بیشتر برایشان ارزشمند باشد.

او گفت:

یکی از موضوعیت‌های سربازی این است که فرد با دوره‌ای آموزشی خود را آماده دفاع از کیان کشور کند. این بر همه لازم و واجب است و از نگاه من این امر برای بانوان هم لازم و واجب است تا در موقع لزوم بنا به شرایطی که دارند از کشور خود دفاع کنند. بر هر شهروندی واجب است که از وطن خود دفاع کند ضمن اینکه در دوره‌ای نیز باید برای پیشرفت کشورش کار کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان