تاکنون ۹۲۵ غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 2:47

تاکنون ۹۲۵ غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند

شماره: 17205
Aa Aa

در میان کشته شدگان ۱۱ دختر، ۲۵ پسر و ۳۹ کودک قرار دارند که جنیست آن‌ها مشخص نشده است| هرگونه مصالحه با روسیه به همه‌پرسی گذاشته خواهد شد.

آخرین آمار دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد؛
تاکنون ۹۲۵ غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند

بر اساس آخرین آمار دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد از آغاز تهاجم روسیه تا روز دوشنبه ۹۲۵ غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از "سی ان ان"، در میان کشته شدگان ۱۱ دختر، ۲۵ پسر و ۳۹ کودک دیگر قرار دارند که جنیست آن‌ها مشخص نشده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنین اعلام کرد که یک‌هزار و ۴۹۶ نفر نیز در اوکراین مجروح شده‌اند.

در بیانیه این دفتر آمده است:

بیشتر تلفات غیرنظامی ثبت شده در نتیجه استفاده از سلاح‌های انفجاری با حوزه تاثیر گسترده از جمله توپخانه سنگین و سامانه‌های راکتی چند منظوره و حملات موشکی و هوایی بوده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد که آمار واقعی تلفات می‌تواند به شکل قابل توجهی بیشتر باشد.

  •  

رئیس جمهوری اوکراین در مصاحبه‌ای گفت:

هرگونه مصالحه در مذاکرات با طرف‌های روسی برای پایان دادن به درگیری‌ها به همه‌پرسی گذاشته خواهد شد.

ولودیمیر زلنسکی ادامه داد:

« وقتی از تغییراتی صحبت می‌شود (که در یک توافق احتمالی گنجانده خواهد شد) و این تغییرات می‌تواند تاریخی باشد،ما از طریق برپایی همه‌پرسی در باره آن تصمیم‌ خواهیم گرفت. مردم باید در مورد برخی از اشکال سازش و مصالحه تصمیم بگیرند و اینکه این مصالحه‌ها چه موضوعاتی را در بر خواهند گرفت به گفتگوهای ما با روسیه بستگی دارد.»

زلنسکی گفت:

«همه ما قبلاً این را درک کرده‌ایم. ما (در ناتو) پذیرفته نشده‌ایم زیرا آنها (کشورهای عضو ناتو) از روسیه می‌ترسند. همین. ما باید آرام باشیم و بگوییم: خوب، پس ضمانت‌های امنیتی دیگری لازم است.»

او افزود:

برخی از اعضای ناتو می‌خواهند ضامن امنیت (اوکراین) باشند (...) آنها آماده انجام هر کاری هستند که در صورت عضویت ما در این ائتلاف باید انجام می‌دادند. من فکر می‌کنم این یک مصالحه عادی است.»

  •  

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیز مدعی شد که اتهامات نادرست روسیه مبنی بر اینکه کی‌یف تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی دارد نشان می‌دهد که پوتین در حال بررسی استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه اوکراین است.

او گفت:

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در موقعیت بدی است و برای اینکه از شکست فرار کند دست به هر کاری می‌زند و حالا درباره عملیات پرچم‌های دروغین حرف می‌زند و ادعا می‌کند که ما در آمریکا و همچنین در اروپا تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی داریم اما اینها اصلا درست نیست. آنها می‌گویند که آمریکا در اوکراین تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی دارد. این مشخص می‌کند که پوتین در حال بررسی استفاده از چنین تسلیحاتی است.

  •  

یاروسلاو ژلزنیاک، نماینده اوکراینی وضعیت شهر محاصره ‌شده ماریوپول را اینگونه توصیف کرد:

"جهنم روی زمین".

دیمیترو گورین، نماینده اهل ماریوپل در پارلمان اوکراین نیز گفت روسیه در تلاش است با محاصره و گرسنگی دادن به این شهر ۳۰۰ هزار نفری آن را وادار به تسلیم کند.

همچنین گلوله‌باران یک مرکز خرید در کی‌یف در ساعات پایانی یکشنبه شب دستکم ۶ کشته برجا گذاشت.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه نیز هرگونه آتش‌بس در زمان مذاکرات با اوکراین را رد کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان