ایران از هرگونه ابتکار اروپا برای همکاری استقبال می‌کند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 11:07

ایران از هرگونه ابتکار اروپا برای همکاری استقبال می‌کند

شماره: 23428
Aa Aa

علی باقری می گوید تنوع راهبردی در سیاست خارجی دولت سیزدهم نشاط، چالاکی و بالندگی متمایزی به تحرکات دیپلماتیک ایران داده است.

معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
ایران از هرگونه ابتکار اروپا برای همکاری استقبال می‌کند

علی باقری، معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران و در دیدار با نماینده ویژه اتحادیه اروپا گفت:

تنوع راهبردی در سیاست خارجی دولت سیزدهم نشاط، چالاکی و بالندگی متمایزی به تحرکات دیپلماتیک ایران داده و از این‌رو ظرفیت‌های ایجابی ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فرصت‌های بی‌بدیلی را پیش روی بازیگران در سطح منطقه و جهان برای گفتگو، تعامل و همکاری قرار داده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، او گفت:

ایران در عمل نشان داده عزم، اراده و توانایی لازم برای تعامل دوجانبه داشته و لذا از هرگونه ابتکار طرف اروپایی برای گشایش دریچه‌های جدید تعامل و همکاری استقبال می‌کند.

دی مایو نیز در این دیدار با تصریح بر نقش اثربخش ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی و برشمردن ابعاد وظایف و ماموریت خود به عنوان نماینده ویژه اتحادیه اروپا، حمایت همه کشورهای عضو اتحادیه اروپایی از باز بودن مسیر گفتگو و تعامل با جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد.

  •  

اروپا هیچگاه در فهرست سیاه روابط خارجی ما قرار نداشته و ندارد

علی باقری همچنین در گردهمایی سراسری اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان گفت:

اروپا هیچگاه در فهرست سیاه روابط خارجی ما قرار نداشته و ندارد و به هر میزان که این کشورها آماده نقش‌آفرینی در توسعه کشور باشد با اقبال طرف ایرانی مواجه خواهد شد اما تاکید راهبردی رییس جمهور این است که توسعه و پیشرفت کشور و رفاه و آسایش مردم نباید گروگان اراده و تصمیم چند پایتخت‌ غربی باشد.

او اظهار داشت:

دولت تحت هیچ شرایطی وارد سیاسی بازی برخی جریان‌های سیاسی در عرصه سیاست خارجی نشده و با اهتمام تمام تلاش کرده تا سیاست خارجی در تراز یک موضوع ملی بماند و به سطح مسئله یک جریان سیاسی تقلیل نیابد. دولت سیزدهم نسبت به هیچ برگی از صفحات کتاب روابط خارجی و عملیات دیپلماسی در چهار دهه گذشته بی‌اعتنا نیست و تمام آن را با ارزش می‌داند چراکه هر صفحه آن یا درسی است برای تجربه و یا سرگذشتی است برای عبرت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان