به توافق هسته ای نزدیک نیستیم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 18:58

به توافق هسته ای نزدیک نیستیم

شماره: 23139
Aa Aa

آمریکا به نظارت خود بر چگونگی استفاده از پول های آزاد شده ایران ادامه خواهد داد| متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستیم و معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است اما ایران باید تنش ها را کاهش دهد.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا؛
به توافق هسته ای نزدیک نیستیم

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در واشینگتن درباره وجود توافق پنهان میان ایران و آمریکا برای کاهش تنش ها گفت:

ما به هرگونه توافق با ایران نزدیک نیستیم. این مسائل (تبادل زندانیان) کاملا جدا هستند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی افزود:

ما متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستیم و معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است. ما تاکید کرده ایم که برای دیپلماسی در آینده، ایران باید تنش ها را کاهش دهد و فضای لازم را ایجاد کند اما درحال حاضر ما هیچ توافقی در زمینه هسته ای با ایران نداریم.

وی ادامه داد :

مساله آزادی آمریکایی ها و انتقال آنها به خانه از سایر مسایل جدا است. ما هنگام رسیدگی به این موضوع مسایل دیگر مرتبط با ایران از جمله ارسال پهپاد از سوی این کشور به روسیه را بررسی نکرده ایم اما ما همچنان آماده ایم ایران را به خاطر اقدامات و فعالیت های خرابکارانه آن پاسخگو کنیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره فرایند آزادسازی پول های ایران در کره جنوبی نیز گفت:

پول های ایران فقط در راستای اهداف بشردوستانه و سایر نقل و انتقال غیر تحریمی مانند غذا و دارو مورد استفاده قرار خواهد گرفت. آمریکا به نظارت خود بر چگونگی استفاده از این پول ها ادامه خواهد داد. هرگونه گزارش عمومی که خلاف این موضوع باشند اشتباه هستند.

پاتل در خصوص اعتصاب شهاب دلیلی و اعتراض او به نبودن در توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفت:

همانطور که وزیر خارجه آمریکا و همچنین من توضیح داده ام، این پرونده یک موضوع بازداشت غیرقانونی شهروندان آمریکایی نیست اما وزارت خارجه آمریکا به صورت مکرر موارد مختلف را بررسی می کند تا وضعیت آنها را مشخص کند. آبرام پیلی (سرپرست نمایندگی ویژه آمریکا در امور ایران) با خانواده دلیلی تماس گرفته و با آنها در ارتباط بوده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان